söndag 30 augusti 2009

Söndag

En vecka har redan gått och vart tar tiden vägen? Än så länge är det både sommar och höst vädermässigt olika dagar men växterna visar att säsongsskifte är på väg. Söndagsmorgonens start blev tidningsläsning och nu är det surdeg på gång.

Jag blev inspirerad av Martin.Lite nytt i blomlådan fick det bli.

Handarbetet har stannat vid lite stickning framför TV'n och sockorna som påbörjades under semestern blev klara igår. Det blev garn över så då kunde jag inte låta bli att börja på ett par mini.
Förresten igår var det inte vad som helst på vår TV för vi tittade på Män som hatar kvinnor. Stig Larssons trilogi har fångat mig precis som många andra och filmen var helt klart godkänd.

Vävstolen fick ett besök av mig idag så nu dröjer det inte länge innan nästa projekt är igång. Allt ska med i väven och 120 "pinnar" är sågade, slipade, laserade och till sist lackade.
Jag önskar bara att helgdygnen vore 48 h i stället för 24 och det är jag nog inte ensam om. Hoppas att helgen varit god och innehållsrik och det blir nog skönt när den riktiga innesäsongen kommit fast det är så ledsamt när sommaren är slut.
En trevlig arbetsvecka önskar jag oss alla.

3 kommentarer:

Anna sa...

Dito! Och frisk...

Birgitta sa...

Hej! Det är tur att vi bor så högt, så vattnet kan rinna ner för backen och ut i sjön och älven. Vi väntar nog lite med arkbygget.
Vad roligt att du ska väva nu i veckan och det ska bli skoj att se resultatet. Jag misstänker att du kommer att väva karottunderlägg med dina pinnar. Varpflätan såg fin ut i färgen.
Nu hoppas jag att du får en bra vävvecka.
Kramisar Birgitta

Reading Tea Leaves sa...

I love the metal planter!

Yes it would be nice if the weekend were 3 days long every week - Monday was a bank holiday here in the UK.

Too much work and not enough time!

Jeanne x