lördag 15 augusti 2009

Vardag

Augustipäron
Alice
Opal
Blå Burgund
Slanggurka
Tomat
En solros från grannen

Vilken omställning det är att ifrån att ha haft all tid i världen till att mellanlanda hemma mellan olika aktiviteter. Jag har alltså arbetat första veckan efter semestern. Vävstol och stickning har varit orörda men min träning har hög prioritet så den har jag inte missat. När jag tittade ut i trädgården på lördag morgon så såg jag att tiden inte stått still. Oj, vad det växer och mognar. Ikväll får det nog bli färska rödbetor med smör. Trevlig helg och jag ska nog ta och både väva och varpa.

3 kommentarer:

Anna sa...

Go weekend! Tiden, tiden jag har fortfarande inte hunnit kolla igenom men snart blir det vardag och militär schema.

KRAM

Reading Tea Leaves sa...

What a fantastic bounty of home-grown veg - and a very pretty sunflower!
x

Birgitta sa...

Hej!
Ska bli roligt att se vad du ska varpa och väva nu.
Vad mycket läckerheter du har i din trädgård.
Ha en mysig helg.
Kram Birgitta