fredag 11 december 2009


Snart är det jul igen!


Vart tar tiden vägen? Nyss var det sommar och sedan kom hösten och nu står julen förr dörren. Mina bloggambitioner fick ett snabbt slut, eller uppehåll kanske jag ska säga och göra ett nytt försök. Det blev i alla fall en jullöpare som det var tänkt men de andra vävplanerna får vänta till nästa år. Just nu är vävstolen tom och det har varit stickorna som varit i farten. Lovikkavantar och sockor har tagit form och nu planerar jag en flätmönstrad kudde. Jag ska försöka återkomma med bilder. Surdegsbakandet har hållt i sig och jag sänder ofta en tacksamhetens tanke till Martin som inspirerat mig. Mitt senaste projekt var de hårda kexen i boken, de kan verkligen rekommenderas.

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilket mys och så harligt att du är tillbaka i bloggland!

KRAM

Birgitta sa...

Hej! Duken blev fin och julig.
Önskar dej en skön luciahelg.
Kramar Birgitta

Per sa...

Kexen smakar bra kan jag intyga ;-D