lördag 17 april 2010

Cykelsäsong

                     
Den här veckan har jag cyklat till jobbet utan att fuska en enda dag. På morgnarna är det ganska kallt och speciellt den delen jag sitter på. Efter lite rotande i tyglådan hittade jag det jag sökte och sydde sadelskydd. Det ljusa får nog följa med till semestercykeln men det andra får träda i tjänst på måndag om det inte regnar förstås för då blir det nog fyrhjulingen. Vi har kallt och blåsigt så det blir nog lite mera innepyssel idag. Jag såg att Birgitta hittat vitsippor så jag kanske vågar mig ut imorgon och letar. Trevlig helg!

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Fina sadelskydd du sytt. Visst blir det kallt om baken i detta väder. Här blåser det nästan storm och just nu regnar det rejält också. Nästan snö.
Hoppas att du också hittar vitsippor. Finna det här så borde det finnas hos dej.
Önskar dej en mysig lördagskväll.
Kram Birgitta

Gunilla sa...

Vilka fina sadelskydd du gjort, jag har faktiskt tagit fram cykeln och varit på en tur men jag får träna baken för den ömmar efter turen:o)
Här är det riktigt Aprilväder. Snö,regn och blåst. Fy vad tråkigt.
Jag har varit ut på förmiddagen och pimplat. Men i eftermiddag har jag gjort rätt för mig och bakat matbröd.

Ha en riktigt fin Lördagskväll
Kramar/Gunilla

Anna sa...

Snygga! Har just kollat semestercykeln och den står fint på sin plats och väntar!

Bonnfrua sa...

Tack för kommentar!
det röda på min knyppeldyna ska bli något till jul... mer avslöjar jag inte nu! :-)
Roligt att du tittat in och gillar den lilla duken!
Vilka otroligt fina sadelskydd du gjort! Kreativiteten flödar visst över vårt avlånga land! :-)