lördag 5 februari 2011

Glahål

 Nya underlägg på väg och som synes blev det ett Glahål idag och snart ska det firas med en kopp kaffe!
Vävrummet har tom fått sig en städomgång och jag planerar nya handdukar, kanske det blir en titt imorgon om det hinns med.
 Idag har det varit inspirationsdag på Gymet jag tränar på så just nu är det skönt att sitta still. Vi fick prova på olika övningar och skam den som ger sig så det blev allt möjligt för min del. Resultatet av det kommer nog imorgon i form av diverse nya ställen att ha träningsvärk på.
Ikväll ska vi ta en tur till stadens biograf och se den svenska filmen Gränsen. Det ska bli intressant eftersom det handlar om andra världskriget och Värmlandsskogarna. Jag minns hur min pappa pratade om "beredskapen" och min svärmor är norska och fick uppleva kriget som ung i Norge.
Jag önskar alla en skön helg och på återhörande.

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Oh så roligt att du fått gla hål och att du redan planerar närta väv!
De däringa grytunderläggen är verkligen tjusiga!

Ingela sa...

Gokväll tjejen!

Hur aktiv är inte du ;-)

...och bra blir det! Grytunderläggen blir tjusiga. Tror säkert denna film är sevärd... lite som dokumentär med tanke på att man försökt få den så autentisk som möjligt! Du måste berätta efteråt hur den var!

Låter kul det där med resan det kanske vi oxå får höra mer om sedan...

Nu önskar jag dig en intressant kväll! Kram Ingela

Birgitta sa...

Hej! Så fina grytunderläggen blev. Synd att det är så många mil till dej, annars kunde jag tagit lite gla´hålskaffe. Jag varpade igår och ska nog dra på ny varp i morron. Idag har det varit lite annat bl.a. har vi halkat iväg till T-by. Vi har så halt, att man undviker att gå utanför dörren.
Gränsen är det jättemånga som sett i T-by och efter vad jag hört är den bra. Den spelades ju in här.
Ha det så gott.
Kram birgitta

Anonym sa...

Hej Ulla, underläggen är verkligen
mycket bra och en interessant färgsammanställning.
ha en bra vecka !

Mor Tuta sa...

Verkligen finaunderlägg.
Du är visst också en riktig arbetsmyra och hinner med att träna också. Träna är ju väldigt skönt att göra, jag har slarvat ett tag, men ska försöka ta nya tag.
Kram Birgit

Gunilla sa...

Härligt Ulla, vad flitig du är.
jag har tagit paus från vävstolen än så länge. Jag vet inte riktigt vad jag skall väva.
Dina underlägg är ju riktigt fina och så smart med rundstav.
Kanske det vore något att testa för underlägg behövs ju alltid.
Vilket garn använder du?

Filmen Gränsen har jag inte sett men kommer den hit så skall vi gå och se den för det som har hänt på riktigt är alltid intressant.

Här har vi minusgrader idag och grått så nog lär det dröja innan våren visar sig. Men blir det sol så känns det mycket bättre.

Ha en riktigt fin dag
Kramen/Gunilla