söndag 15 maj 2011

Liljekonvaljer och gökärt


Idag tog jag en sväng till liljekonvaljstället och hittade minsann vad jag sökte. Gökärt och daggkåpa kom också med i buketten. Det har varit mycket trädgård i helgen och nu är tomat och gurka i jorden i växthuset. Gräsmattan har fått sitt och rabarbern fick krypa ner i en jättegod paj som jag hittade när jag surfade runt bland recepten. Det blev en god paus med kaffe till. Just nu är det skönt att vara inne för det efterlängtade regnet har kommit och vattnar för fullt. Ha en bra vecka!

5 kommentarer:

Anna sa...

Vi har också plockar liljekonvaljer fast i trädgården och havearbete har det inte blivit mest ösregn, fast välbehövligt, vi fortsätter maraton men snart är det ju sommarlov så vi hänger i!

KRAM

Ingela sa...

Halloj, Ulla Så var det söndagskväll... skola imorgon men nu är det inte så länge tills sommarlov. En hel del som ska hinnas med först även i skolan alltså. Men det känns gott att ha hunnit så här långt, även vad gäller trädgården långt ifrån färdigt inför säsongen.

Här har det också regnat så ikväll har Mats och jag börjat läsa in oss inför vår föresående resa till Toscana. Åh, det ska bli så kul!

Kram min vän och ha det gott!

Birgitta sa...

Hej Ulla!
Visst är det en härlig tid nu när allt grönskar och blommar. Regnet som kom idag var verkligen välbehövligt, men det behöver komma mycket mer.
Liljekonvaljer är min älsklingsblomma, tycker den är så stilig.
Ha det så gott.
Kramisar Birgitta

Anonym sa...

Hej Ulla,
liljekonvaljer har vi också i trädgården dem doftar så bra.
I dag regnade det entligen efter 8 veckor utan regn.
kram Patricia

Gunilla sa...

Ja Liljekonvalj är ju en fantastisk blomma, Synd bara att den sprider sig så mycket.
Jag har den i planteringarna runt dammen och den finns överallt där.
Och jag har inte planterat den utan det har nog följt med jorden när vi köpte den.Jag har liljekonvalj som jag även har planterat. Den har randiga blad och en sort som har rosa blommor.

Här har vi varannandags väder. Regn och solsken men ingen direkt värme. + 8 -9 på dagen så jag längtar efter värmen.

Rabarberna har börjat komma upp men det är bara små blad ännu men rabarberpaj är ju en riktig favorit.

Ha en fin fortsättning på veckan

Kram/Gunilla