onsdag 4 augusti 2010

Cykeltur

Ut genom grinden på våra cyklar och så bar det av söderut från Lökken sett
Vi styrde kosan mot Fårup och i Danmark så är det gott om fina cykelvägar. Vilken årstid vi går till mötes syntes på åkrarna. Här förbereds bullbaket minsann.
Den här cykelvägen gick genom en bokskog och solen silades ner men inte så mycket att det växer något under träden. Nu vänder jag mig om och tittar bakåt.....
 ..............och vi lämnar inlandet för kusten.
Vi slog oss ner och njöt av medhavt kaffe
En del hade tagit bilen och gjort som vi men trots att det var en cab så föredrar jag naturen från cykelsadeln
Vårt mål har jag markerat med flaggan, det är ca 5 km bort. Det är helt otroligt hur långt man kan se
En sovernir som växte överallt och doftade underbart fick följa med oss hem.

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad skönt det ser på er cykeltur. Roligt att jag fick följa med på den. Ha det skönt där nere.
Kram Birgitta

Livsnjutaren sa...

Vilken härlig dag, där på stranden hade jag gärna ridit istället i vattenbrynet. det hade varit underbart.

Ingela sa...

TACK! Vad mysig med en så underskön cykeltur på morgonkvisten!!! Man slås hela tiden av vilken vacker natur vi har runt oss bara vi öppnar ögonen... helt gratis...

Bil ända ner på stranden (?) känns som om man då missar något hellre då andra hästkrafter där är jag enig med Livsnjutaren...

Men att själv trampa i sanden är nog där även mitt val faller ...

Anonym sa...

Vilken sköna bilder, Dänemark är verkligen et underbart land

Anonym sa...

Oh vilka härliga bilder! Så ljuvligt med hav, strand och semester.
En bonde kanske får lite ledigt på vintern. Kanske. :-) Jodå, då jobbas det inte alls lika intensivt utan det brukar kunna bli sovmornar, och tidiga kvällar. Vilket vi inte lider av nu precis. :-) Men som du själv konstaterade: NÅgon måste förbereda bullbaket! =0)

Kram Bonnfrua

Mor Tuta sa...

Vilken härlig cykeltur, även vi hade en fin sådan, fast på Ven.
Cykla är en fantastisk upplevelse, man ser och hör så mycket och känner så mycket olika dofter tycker jag. Även bra för kroppen...
Ha det så skönt
Kram Birgit

Anna sa...

Vi har det vackert omkring oss, ses imorgon!

Tigris Predikantan sa...

Vackert! Naturligtvis så ser bilen malplacerad där i den fina naturen.
Sv: vi är ej gifta så ... *ler* ... försmak av hur det kan bli? (däremot sambos sedan drygt 27 år...!)
:)